⟱⟱⟱⟱⟱⟱⟱

https://gamebugcatalog.com/info.html

⟰⟰⟰⟰⟰⟰⟰

 


Het duurt ongeveer 9 minuten om deze recensie te lezen. Terwijl de meeste gamers 1998 waarschijnlijk herinneren als het jaar waarin LucasArts 'Aztec-Noir opus Grim Fandango de winkelrekken raakte, verwachtten datzelfde jaar Russische avonturiers enthousiast de release van hun eigen point-and-click comedy. Red Comrades Save the Galaxy, ontwikkeld door S. K. I. F. en gepubliceerd door Buka Entertainment, was wereldwijd weinig bekend, maar enorm populair in Rusland en bracht uiteindelijk acht (!) Sequels voort. Bijna twee decennia vooruitspoelen, en digitale distributie heeft het voor Buka mogelijk gemaakt om het spel eindelijk naar een wereldwijd publiek te brengen als Red Comrades Save the Galaxy - Reloaded. Een unieke kunststijl, soms edgy seksuele referenties, geweldige muziek en eigenzinnige personages worden versterkt door een atmosferisch script dat volledig in het Russisch is geuit, maar de afhankelijkheid van de game op Russo-centric humor, zijn bizarre en onzinnige plot en een gebrek aan uitdagende puzzels zorg ervoor dat deze niet-aangekondigde titel echt schijnt. De game volgt de fictieve avonturen van echte Rode Leger-commandant Vasily Ivanovich Chapaev en zijn sidekick Petka (of Pete) tijdens de Russische burgeroorlog. Ondanks de historisch belangrijk klinkende achtergrond, is Red Comrades echter stevig ingeburgerd als een absurde komedie. De openingsfilm beschrijft hoe de maan van de aarde eigenlijk een gehandicapt buitenaards ruimteschip is, en dat een dwalend schot door de Russische marinekruiser Aurora tijdens de aanval op het Winterpaleis in St. Petersburg in oktober 1917 (een beroemd evenement dat het begin van de oorlog betekende) raakte het schip en zorgde ervoor dat de buitenaardse winterslaap aan boord wakker werd en een invasie van de Aarde begon. Deze melodramatisch gepresenteerde opstelling (compleet met een korte Star Wars-achtige openingscrawlreeks) schuilt de nogal alledaagse impuls voor de eigenlijke plot van de game, namelijk het vinden van de ontbrekende vlag van het hoofdkwartier van het Rode Leger in het toepasselijk genaamde dorp Backwoods, waar het avontuur begint. Ervan uitgaande dat de dieven behoren tot het anti-communistische witte leger, wiens hoofdkwartier recht tegenover de Ural-rivier ligt vanaf Backwoods, proberen Vasily en Pete het terug te halen, waarbij ze een blonde bom en sexy geheimagent genaamd Anka inschakelen om hen te helpen in hun zoektocht. De reeks gebeurtenissen die volgen zijn enkele van de meest bizarre die ik ooit in een videogame heb gezien, zelfs voor een komedie. In feite is er niet zozeer een plot hier, maar er is een onsamenhangende reeks locaties die zijn samengevoegd door het ene na de andere evenement na het andere. Enkele typische activiteiten zijn: het stelen van een item van een commandant van het Witte Leger terwijl hij ongeschikt is met SM-uitrusting; een stoner een item voor zijn (letterlijke) hoofdcollectie verschaffen; en per ongeluk een demonische kracht ontketenen op een orthodoxe kerk, allemaal in achtervolging van een gestolen rode vlag. Zelfs met deze eindeloze reeks onzinnige praal, is Red Comrades niet bepaald een lachertje. Veel van het probleem komt voort uit hoe zwaar het afhangt van het begrijpen van de Russisch-Sovjet-cultuur en geschiedenis om de grappen te 'krijgen'. Een lopende gag gedurende het eerste deel van het spel, waarin je een weg over de Oeral probeert te vinden, is dat Pete hoopt dat niemand in de rivier verdrinkt, gevolgd door boze gerucht van Vasily Ivanovich. Deze grappen leken vreemd op zijn plaats totdat ik toevallig ontdekte dat de echte Chapaev in de Oeral verdronk tijdens het ontsnappen aan het Witte Leger in 1919. Tot dat moment had ik geen idee dat de hoofdpersoon een karikatuur was van een echte persoon , had veel minder begrip voor grappen over zijn dood. Gelukkig zijn sommige referenties gemakkelijker te begrijpen voor mensen met zelfs een algemeen begrip van de Russische geschiedenis, zoals grappen over de Young Pioneers, een communistische jeugdbeweging. Op andere momenten vallen grappen plat omdat ze afhankelijk zijn van woordspel in de Russische taal. Een personage zegt bijvoorbeeld een woord en corrigeert zichzelf vervolgens met een ander woord dat vergelijkbaar klinkt in de native voice-over maar niet vergelijkbaar is in de Engelse ondertitels. Zulke grappen zijn hier moeilijk samen te vatten, omdat ze context vereisen om zelfs te beseffen dat ze verondersteld worden grappig te zijn, maar voor degenen zoals ik zonder echt begrip van Russisch, is het resultaat een ongemakkelijk gevoel dat verbijstert in plaats van entertaint. Sommige humor is succesvoller, zoals de absurde situaties en de vele volwassen referenties (inclusief wat naaktheid en milde seksuele situaties), zoals wanneer Vasily en Pete bespreken dat ze een opblaaspop gebruiken om de Ural over te steken, maar er is weinig dat ik zou eigenlijk grappig noemen. De game lokte zelden meer dan een lichte lach van me uit, zelfs niet op zijn best. Afgezien van dit, zijn er bepaalde elementen die vanuit raciaal perspectief voor een wereldwijd, 21e eeuws publiek misschien tippen lijken. Op een gegeven moment moet je bijvoorbeeld een high-end bordeel infiltreren dat wordt bezocht door personeel van het Witte Leger door je een weg te banen langs een stereotype Chinese manager, die spreekt met een overdreven accent en geniet van heroïne. Er is ook een butler in dit gebied met een donkere huidskleur die wordt aangeduid als "Mr. Zwart. "Gelukkig is er niets overdreven aanstootgevend in zijn weergave of in de manier waarop andere personages met hem omgaan. Puzzels zijn volledig van de inventarisvariëteit en omvatten doelen als uitzoeken welk brandbaar item je kunt gebruiken om een ​​vuur te maken, de deur naar een tombe deblokkeren en bijen krijgen van een dronken imker in ruil voor tabak, die je aanschaft bij een verdachte "matroos" in de buurt van de rivier. Geen van de puzzels zijn zo moeilijk, maar vaak krijg je simpelweg geen informatie over wat er moet gebeuren, wat tot enige frustratie leidt totdat je erachter komt of het ingebouwde hintsysteem gebruikt voor een duwtje in de rug. Het enige obstakel dat hendelmanipulatie inhoudt, waarbij je een elektrische stroom gebruikt om een ​​kluis te openen, is blijkbaar geen logische puzzel, want ongeacht in welke volgorde ik de hendels trok, zou de puzzel oplossen zodra alle hendels waren getrokken. Dit is niet noodzakelijk een eenvoudig spel, maar de meeste uitdaging komt van een gebrek aan goede bewegwijzering, in plaats van fatsoenlijke intellectuele uitdagingen. Vanuit grafisch oogpunt is Red Comrades een leuke traktatie, vooral vroeg in het spel, omdat de combinatie van met de hand getekende achtergronden en heldere kleuren visuele scènes toevoegt aan veel scènes. De game is verdeeld in een driedelige verhaalstructuur, waarbij elk segment unieke omgevingen bevat. Locaties binnen elk hoofdgebied zijn gevarieerd, inclusief plaatsen zoals een communistische vergaderzaal, de winkel van Backwoods, verschillende kamers in het bordeel en een bank en postkantoor. Later in het spel kun je een buitenaards ruimteschip verkennen, met verschillende kamers en zelfs een cantina-achtige bar. De interessante kunststijl geeft vaak een soort vervormd of 'gedraaid' uiterlijk. Het effect is het meest merkbaar wanneer je naar gebouwen kijkt, omdat ze onmogelijk ver naar links of rechts lijken te leunen, waardoor ze een gammel, leeggelopen uiterlijk krijgen. Karakterontwerp is eigenzinnig maar enigszins ongelijkmatig, met meer aandacht voor de drie centrale karakters. Vasily Ivanovich loopt komisch rond, met een constante grimas op zijn gezicht en zijn stuursnor stuitert bij elke stap. Pete is een jelly-spined slapper die veel meer geïnteresseerd is in drinken en roken, en klapt zijn voeten terwijl hij loopt. Anka is de typische sexy blonde geheimagent die zich uitdagend kleedt, een pistoolfetisj heeft en haar heupen verleidelijk zwaait terwijl ze zich een weg baant over het scherm. In tegenstelling tot deze liefdevol geanimeerde personages missen anderen bijna bizar details, vergelijkbaar met 8-bit pixelart. Dit is vooral duidelijk wanneer personages van een uitgesproken niet-menselijke variëteit uiteindelijk verschijnen, wiens opzichtige kleuren en korrelig uiterlijk botsen met de zeer gedetailleerde leads. Cinematics zijn wisselvallig. De openingsscène, die zich in de ruimte afspeelt, is een vreemde mashup van uitstekende handgetekende animaties en foto's of illustraties bovenop animaties om een ​​surrealistisch resultaat te creëren. Of dit opzettelijk was of niet, weet ik niet, maar het is absoluut schokkend. Gelukkig zijn in-game films goed en meeslepend. Geluidseffecten zijn niet bijzonder gedenkwaardig, hoewel opspattend water en andere omgevingsgeluiden zoals het tikken van koekoeksklokken zeker geschikt zijn. Waar het spel echt in slaagt is in de muziek, en hier kan ik Red Comrades zonder kwalificatie prijzen. Verschillende partituren zorgen voor de juiste sfeer, van volksstijl- en pastorale melodieën in Backwoods tot orgelmuziek in een orthodoxe kerk. Deel twee, waar het bordeel zich bevindt, bestaat voornamelijk uit coole piano-en-trompet jazz-tracks, terwijl in het derde segment spaarzame, futuristische soundscapes aan de orde van de dag zijn. Er zijn enkele momenten waarop de muziek enigszins repetitief wordt, maar ik genoot van het overgrote deel van de soundtrack. Voice-overs, volledig uitgevoerd in het Russisch, geven het spel een zeer unieke smaak. Er zijn af en toe lijnen die lijken te zijn verdubbeld door iemand anders dan de oorspronkelijke kunstenaar, maar dit gebeurt slechts een paar keer. Ondertitels op het scherm geven inzicht in wat er aan de hand is, maar de vertalingen hebben last van een onhandigheid die de neiging heeft af te leiden, alsof het een worsteling was om de juiste woorden te vinden om te gebruiken. Bovendien zijn er enkele regels die volledig onvertaald lijken en in plaats daarvan worden weergegeven als Russische tekens. Hoewel dergelijke gebeurtenissen maar weinig voorkomen en mijn begrip van wat er aan de hand was (het verhaal deed dat helemaal alleen) niet aanzienlijk belemmerden, is het nog steeds een ongelukkig overzicht. Interactie met andere personages gebeurt via een traditioneel dialoogmenu, van waaruit u vragen kunt stellen en antwoorden kunt selecteren. Er is een soort vertakkingsdialoog, maar elke keer dat je geen dingen te zeggen hebt over een onderwerp, kun je doorgaan met praten over andere door verschillende opties te selecteren tot je op raakt. In combinatie met vertaalproblemen is de dialoog vaak stilts, hoewel bruikbaar, een probleem dat niet het geval lijkt te zijn in de vaak opgewekte Russische voice-overs. Red Comrades wordt volledig bestuurd met de muis, en naast het oorspronkelijke bedieningsschema, dat een rechtsklik vereist om een ​​menu te openen waarmee je de gewenste actie kunt selecteren, zoals wandelen, kijken, praten, inventaris, enz., er is ook een modernere methode, ook wel 'casual' genoemd, beschikbaar. Met het casual schema klikt u met de linkermuisknop op een interessant item (gemarkeerd door de cursor met een gele rand afwezig in het klassieke schema) en verschijnt er een contextmenu met alleen de beschikbare opties voor dat specifieke item. U kunt bijvoorbeeld nooit proberen in een informele modus met een tafel te 'praten', terwijl die optie in de klassieke versie tenminste kan worden geprobeerd, hoewel er niets lijkt te gebeuren als u dat doet. Het inventarismenu bevat ook opties voor opslaan, wijzigen van het bedieningsschema, een hint krijgen of toegang krijgen tot de kaartfunctie, waarmee u snel van de ene naar de andere locatie kunt reizen nadat u ze voor het eerst hebt ontmoet. Met een portret van Vasily Ivanovich kun je ook de besturing van Pete veranderen wanneer je bijvoorbeeld een item moet ophalen dat gemakkelijker voor zijn commandant te bereiken is. Het helpt ook voor die momenten waarop Vasily een item in de scène blokkeert en je hem moet verplaatsen om er toegang toe te krijgen. Tijdens één uitgebreide reeks krijg je de controle over Anka, gedurende welke tijd Vasily en Pete niet beschikbaar zijn als spelerspersonages. Naast de 8-10 uur gameplay biedt Red Comrades Save the Galaxy - Reloaded een aantal extra's die toegankelijk zijn via de Steam-map van de game als je de upgrade van de Collector-editie koopt. Naast het geremasterde vervolg Red Comrades 2: For the Great Justice ontvangt u bij release ook een kunstboek en een video van 30 minuten achter de schermen met ondertitelde interviews met de hoofdartiest van de game, Oleg Zakharov, en de CEO van Buka Entertainment, Alexander Mikhaylov, die toezicht hield op de publicatie van zowel de klassieke serie als de geremasterde game. De kunstgerelateerde discussies waren voor mij de meest intrigerende van de twee interviews, al was het maar omdat ze lieten zien hoe gedetailleerd de game was gemaakt. Het digitale kunstboek zag er ook interessant uit, maar leek volledig in het Russisch te zijn ondanks zogenaamd Engelse ondertitels. Over het algemeen had ik zeer hoge verwachtingen van deze game, maar zelfs tegen zijn budgetprijs is Red Comrades Save the Galaxy– Reloaded geen gemakkelijke titel om onvoorwaardelijk van te houden. De hoogtepunten, zoals de sfeervolle voice-overs, af en toe edgy content, interessante kunststijl en uitstekende muziek, kunnen eenvoudigweg geen problemen overwinnen, zoals de verloren referenties in culturele vertaling, een onzin plot dat afhangt van een komisch alledaagse zoektocht, en het ontbreken van echt uitdagende puzzels. Maar wratten en al, ik heb genoten van mijn tijd met de game, simpelweg omdat er bijna geen andere titel zoals deze op de markt is. Vanuit een puur kritisch oogpunt schiet het absoluut tekort, maar voor de lage toegangsprijs is het op zijn minst de moeite waard om te kijken naar zijn unieke Russische esthetiek en nieuwheid.
Let op! Deze game vereist 1 GB RAM en 2 GB vrije HDD-ruimte. Red Comrades is een bijgewerkte versie van een van de beste Russische komische avonturengames, het werd uitgebracht in 1998 en verdiende een echt landelijke liefde! De bijgewerkte game behoudt de sfeer van het origineel, maar nu met volledige ondersteuning voor smartphones en tablets. Bovendien werden alle locaties handmatig opnieuw getekend voor breedbeeld en werd ook een handigere bediening toegevoegd. Over de game: Rusland bevindt zich midden in de burgeroorlog. Zowel de frontlinie als de Oeral splitst het dorp Backwoods in tweeën. Een deel van het dorp wordt op de een of andere manier gecontroleerd door de dappere divisie van het Rode Leger onder leiding van Chapaev. Restanten van de laffe blanken zijn nog steeds comfortabel gestationeerd aan de andere kant. Vasily Ivanovich Chapaev en zijn collega-assistent Petka worden wakker en bevinden zich in een slechte kater en in een slechtere bui. Ze realiseren zich dat iemand de rode vlag van het hoofdkantoor heeft gestolen. Onze helden zijn totaal depressief met zo'n ongeluk, net zoals alle fatsoenlijke Rode Leger jagers zouden moeten zijn. Deze ondraaglijke overtreding laat hen geen andere keuze dan het vijandelijke territorium binnen te sluipen en de kostbare vlag op te halen. Hoewel het nog niet het einde van het verhaal is! Ergens op de maan bereiden legioenen buitenaardse indringers zich voor om de aarde te veroveren. Maar kan zoiets klein de helden van het Rode Leger echt laten schrikken? Eigenschappen van het spel: • Ongelooflijk weelderige nieuwe handgeschilderde grafische afbeeldingen met hoge resolutie. • Prestaties. • Het begin van het epische en boeiende avontuur van geliefde personages. • Adembenemend verhaal. • Enorme hoeveelheid puzzels om op te lossen. • Hilarische gags.
YouTube.

 

Log in Op te slaan Gemeenschap Ondersteuning Verander de taal Bekijk desktopwebsite Red Comrades Save the Galaxy: Reloaded Vasily Ivanovich Chapaev en zijn collega-assistent Petka realiseren zich dat iemand de rode vlag van het hoofdkantoor heeft gestolen. Hoewel het nog niet het einde van het verhaal is! Ergens op de maan bereiden legioenen buitenaardse indringers zich voor om de aarde te veroveren. Maar kan zoiets klein de helden van het Rode Leger echt laten schrikken? Alle beoordelingen: Heel positief (419) - 92% van de 419 gebruikersrecensies voor deze game is positief. Publicatiedatum: 18 februari, 2016 Meld u aan om dit item aan uw verlanglijstje toe te voegen, te volgen of te markeren als niet geïnteresseerd Bekijk de volledige Buka Entertainment-franchise op Steam Revolutionaire bundel is eindelijk hier! Over deze game Bijna 17 jaar later brengen we je de echte Russische klassiekers voor videogames terug, geremasterd voor moderne platforms. Het eerste deel van deze klassieke gameserie wordt op 5 februari op de pc uitgebracht. De game slaat de originele afbeeldingen en stemmen op, maar de game-code is volledig herschreven voor de Unity-engine en biedt nu breedbeeldondersteuning. Eventuele animatieproblemen en oude bugs zijn opgelost. Steam-prestaties en ruilkaarten zijn ook beschikbaar. Dus vanaf nu kun je in Red Comrades Save the Galaxy spelen met elke moderne pc die op een van de moderne besturingssystemen werkt! Over de game: Rusland bevindt zich midden in de burgeroorlog. Zowel de frontlinie als de Oeral splitst het dorp Backwoods in tweeën. Een deel van het dorp wordt op de een of andere manier gecontroleerd door de dappere divisie van het Rode Leger onder leiding van Chapaev. Restanten van de laffe blanken zijn nog steeds comfortabel gestationeerd aan de andere kant. Vasily Ivanovich Chapaev en zijn collega-assistent Petka worden wakker en bevinden zich in een slechte kater en in een slechtere bui. Ze realiseren zich dat iemand de rode vlag van het hoofdkantoor heeft gestolen. Onze helden zijn totaal depressief met zo'n ongeluk, net zoals alle fatsoenlijke Rode Leger jagers zouden moeten zijn. Deze ondraaglijke overtreding laat hen geen andere keuze dan het vijandelijke territorium binnen te sluipen en de kostbare vlag op te halen. Maar kan zoiets klein de helden van het Rode Leger echt laten schrikken? Eigenschappen van het spel: • Ongelooflijk weelderige nieuwe handgeschilderde grafische afbeeldingen met hoge resolutie! • Prestaties! • Het begin van het epische en boeiende avontuur van geliefde personages. • Adembenemend verhaal • Enorme hoeveelheid puzzels om op te lossen • Hilarische gags systeem vereisten ramen Mac OS X SteamOS + Linux Minimum: OS: Windows XP / Vista / 7/8 / 8. 1/10 Processor: 2. 2 GHz processor Geheugen: 2 GB RAM Grafische kaart: Video 512 MB RAM DirectX: versie 9. 0c Opslag: 3 GB beschikbare ruimte Minimum: OS: Lion 10. 7. X Processor: Intel Core i-serie processor Geheugen: 2 GB RAM Grafische kaart: ATI Radeon HD 4850, NVIDIA GeForce GT 120, Intel HD 3000 of vergelijkbare kaart met minimaal 512 MB VRAM-opslag: 3 GB beschikbare ruimte Minimum: OS: Ubuntu 12. 04 LTS-processor: 1. 7 GHz Dual Core-geheugen: 2 GB RAM Graphics: NVIDIA GeForce GTX 260, ATI Radeon 4870 HD, Intel HD 4000 of gelijkwaardige kaart met minimaal 512 MB VRAM-opslag: 3 GB beschikbare ruimte © 2015 Buka Entertainment. Alle rechten voorbehouden. Alle andere handelsmerken en auteursrechten zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars. Meer van Buka Entertainment Klanten-reviews Algemene beoordelingen: (419 beoordelingen) Beoordelingstype Allemaal (485) Positief (452) Negatief (33) aankoop type Kopers op Steam (419) Anders (66) Taal Alle talen (485) Jouw talen (54) Datumbereik Als u beoordelingen binnen een datumbereik wilt bekijken, klikt en sleept u een selectie in een grafiek hierboven of klikt u op een specifieke balk. Grafiek weergeven Levenslang Alleen specifiek bereik (selecteer bovenstaande grafiek) Specifiek bereik uitsluiten (selecteer bovenstaande grafiek) Speeltijd Filter beoordelingen op speeltijd van de gebruiker toen de recensie werd geschreven: Geen minimum Meer dan 1 uur Meer dan 10 uur Geen minimum tot geen maximum Weergeven als: Grafiek verbergen filters Exclusief beoordelingsactiviteit buiten het onderwerp Speeltijd: Er zijn geen beoordelingen meer die overeenkomen met de hierboven ingestelde filters Pas de filters hierboven aan om andere beoordelingen te zien.